Disponibile la nuova patch per il PTR di Overwatch, carica di bug fix e di alcuni nerf/buff

By Marcello Ruina, domenica, 25 marzo 2018 17:00 GMT

Overwatch potenzia Mei e Reaper, a discapito di D.Va e Zenyatta.

Blizzard ha pubblicato una nuova patch nei server di prova PTR di Overwatch, la quale, insieme alla nuova feature “Evita come compagni“, introduce alcuni nerf e buff per determinati eroi.

I cambiamenti sono disponibili già da ora e, in futuro, saranno applicati anche nel gioco pubblico, come da tradizione.

Gli eroi colpiti da questa nuova serie di bilanciamenti sono D.Va, Reaper, Zenyatta, Mei e Moira.

Moira non ha ricevuto alcuna modifica alle sue abilità; infatti, la patch si limita a modificare la trasparenza dei suoi attacchi, per permetterne una maggiore visibilità. Discorso diverso per tutti gli altri eroi.

D.Va e Zenyatta hanno subito un piccolo nerf: la prima ha visto ridursi il danno esplosivo dei suoi Micromissili, abbassato da 6 a 4, mentre il secondo ha ricevuto una riduzione alla velocità del Globo della Rovina caricato.

Reaper e Mei, di contro, sono stati potenziati: ora la Spirale della Morte ricarica l’arma di Reaper, mentre la velocità di Forma Spettrale è stata aumentata da 25% a 50% e ora può anche essere cancellata. Per quanto riguarda l’eroina di ghiaccio, invece, la sua Pistola Endotermica ora è in grado di colpire più avversari, uno dietro l’altro (naturalmente, i suoi colpi non possono superare le barriere).

Qui di seguito vi riportiamo il changelog completo della nuova patch:

Overwatch PTR Patch Notes – March 24

Map Updates

Blizzard World

  • Moved the first payload checkpoint (Pylon Terrace) back 10 meters

General Updates

General

  • Players can choose to “Avoid as Teammate” with a dropdown menu in the Career Profile

Report Menu

  • The “Poor Teamwork” dropdown menu option has been removed
  • The “Griefing” dropdown menu option has been renamed “Gameplay Sabotage”

Heroes

  • Sombra: Enemies Hacked” end-of-round card now also displays her offensive assists
  • Brigitte: Golden Weapon variant will now also give her a golden shield
  • Changed Mercy’s Valkyrie voice line

UI

  • Simplified Hero Select tips for roles

Hero Updates

D.Va – Micro Missles

  • Explosive damage reduced from 6 to 4

Mei – Endothermic Blaster

  • Now pierces through enemies

Reaper

  • Death Blossom – Reloads Hellfire Shotguns after use
  • Wraith Form – Move speed bonus increased from 25% to 50%
  • You can now cancel the ability by pressing the Shift or Primary Fire hotkey

Moira

  • Biotic Grasp – Transparency increased the closer you are to a target
  • Coalescence – Now becomes more transparent the closer its visual effects are to a player’s camera
  • Fade – Transparency increased the closer you are to a target

Zenyatta

  • Orb of Destruction – Secondary fire rate of fire reduced by 15%

UI Updates

General

  • Heroes can now be selected by double-clicking the hero icon during Hero Select
  • Added leaderboard information to the competitive information screen. This can be accessed by right-clicking the menu on the competitive card

Browser and Customer Games

General

  • Lockout Elimination cards in the Arcade are now just referred to as Elimination

Bug Fixes

Heroes

  • Fixed a bug that prevented Bastion from firing projectiles immediately after going into Tank configuration
  • Fixed a bug that prevented Bastion from being knocked back while transforming during Configuration: Tank
  • Fixed a bug that prevented Brigitte’s impact effects from playing when hitting the environment
  • Fixed a bug that caused Brigitte’s aim to be slightly offset after using Shield Bash
  • Fixed a bug that caused a player’s camera to jitter when spectating Doomfist during his Meteor Strike
  • Fixed a bug preventing Doomfist’s Meteor Strike from landing where telegraphed while standing close to a ledge
  • Fixed a bug that allowed Doomfist’s Meteor Strike to access unintended locations
  • Fixed a bug that caused Doomfist’s Meteor Strike to penetrate angled surfaces as he descended
  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Rocket Punch from impacting enemies or
  • Fixed a bug that prevented Junkrat from being knocked back while piloting his RIP-Tire
  • Fixed a bug that allowed Orisa’s Halt! to sometimes affect enemy targets behind walls
  • Fixed a bug causing McCree’s Peacekeeper to grow substantially during the hero select screen when certain skins were equipped
  • Fixed a bug that allowed Moira’s Biotic Orb to pass through Mei’s Ice Wall
  • Fixed a bug that caused Tracer’s Recall to activate differently based on the player’s latency

Cosa ne pensate di questi cambiamenti? Un buon bilanciamento, oppure hanno danneggiato gli eroi?

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